fbpx Skip to main content

Standaardinformatieformulier voor pakketreisovereenkomsten

De combinatie van reisdiensten die u wordt aangeboden, is een pakketreis in de zin van Richtlijn (EU) 2015/2302.

Bijgevolg kunt u aanspraak maken op alle EU-rechten die voor pakketreizen gelden. Ski Like a Pro is ten volle verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de volledige pakketreis.

Ski Like a Pro beschikt ook over de wettelijke verplichte bescherming om u terug te betalen en, indien het vervoer in de pakketreis is inbegrepen, te repatriëren ingeval zij insolvent wordt.

 

  Basisrechten krachtens Richtlijn (EU) 2015/2302

Voordat hij de pakketreisovereenkomst sluit, zal de reiziger alle essentiële informatie over de pakketreis ontvangen.

 

De aansprakelijkheid voor de goede uitvoering van alle reisdiensten die in de overeenkomst zijn opgenomen, berust altijd bij ten minste één handelaar.

 

De reiziger krijgt een noodtelefoonnummer of gegevens inzake een contactpunt via welk hij contact kan opnemen met de organisator of de reisagent.

 

De reiziger kan de pakketreis, met inachtneming van een redelijke termijn en eventueel tegen de betaling van extra kosten, aan een andere persoon overdragen.

 

De prijs van de pakketreis kan alleen worden verhoogd indien specifieke kosten toenemen (bijvoorbeeld brandstofprijzen), indien zulks uitdrukkelijk in de overeenkomst is opgenomen, en in elk geval niet later dan 20 dagen vóór het begin van de pakketreis. Indien de prijsverhoging hoger is dan 8 % van de prijs van de pakketreis kan de reiziger de overeenkomst beëindigen. Indien de organisator zich het recht op een prijsverhoging voorbehoudt, heeft de reiziger recht op een prijsverlaging wanneer de relevante kosten zouden afnemen.

 

Ingeval een van de essentiële elementen van de pakketreis, met uitzondering van de prijs, aanzienlijk wordt gewijzigd, kan de reiziger de overeenkomst zonder betaling van een beëindigingsvergoeding beëindigen en krijgt hij een volledige terugbetaling. Indien de handelaar die voor de pakketreis verantwoordelijk is, de pakketreis vóór het begin van de pakketreis annuleert, heeft de reiziger recht op terugbetaling en, indien passend, op een schadevergoeding.

 

De reiziger kan de overeenkomst in uitzonderlijke omstandigheden zonder betaling van een beëindigingsvergoeding vóór het begin van de pakketreis beëindigen, bijvoorbeeld wanneer er op de plaats van bestemming ernstige veiligheidsproblemen zijn die waarschijnlijk gevolgen zullen hebben voor de pakketreis.

 

Daarnaast kan de reiziger de overeenkomst te allen tijde vóór het begin van de pakketreis beëindigen tegen betaling van een passende en gerechtvaardigde beëindigingsvergoeding.

 

Indien na het begin van de pakketreis aanzienlijke elementen van de pakketreis niet zoals afgesproken kunnen worden geleverd, moet een geschikt alternatief arrangement aan de reiziger worden aangeboden, zonder extra kosten. Indien de diensten niet worden uitgevoerd volgens de overeenkomst en dit aanzienlijke gevolgen heeft voor de uitvoering van de pakketreis en de organisator dit probleem niet heeft verholpen, kan de reiziger de pakketreisovereenkomst zonder betaling van een beëindigingsvergoeding beëindigen.

 

In geval van reisdiensten die niet uitgevoerd zijn of niet goed uitgevoerd zijn heeft de reiziger ook recht op een prijsverlaging en/of schadevergoeding.

 

De organisator is verplicht reizigers die in moeilijkheden verkeren, bijstand te verlenen.

 

Indien de insolventie van de organisator of, indien van toepassing, de doorverkoper na het begin van de pakketreis intreedt en het vervoer in de pakketreis inbegrepen is, wordt er voor repatriëring van de reiziger gezorgd. XY heeft zich van bescherming bij insolventie voorzien bij -YZ [de entiteit die instaat voor de bescherming bij insolventie, bijvoorbeeld een garantiefonds of een verzekeringsmaatschappij]. Wanneer diensten door de insolventie van XY niet worden verleend, kunnen reizigers met deze entiteit of, in voorkomend geval, de bevoegde autoriteit contact opnemen (contactgegevens, met inbegrip van naam, geografisch adres, e-mail en telefoonnummer).

 

  Zie meer: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2018-2.html

 

Corona en maatregelen op de plaats van bestemming

De Covid-19 situatie en de Covid-19 maatregelen op de plaats van bestemming kunt u vinden in het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Wijziging en annulering

Deze situatie verandert geregeld. Indien wij onze reisdiensten niet of niet veilig kunnen uitvoeren, zullen wij de reisdiensten wijzigen, annuleren, of u aanbieden deze om te boeken. Indien u zelf annuleert zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing. U kunt de geboekte reis alleen kosteloos annuleren indien de omstandigheden op de bestemming zodanig verslechteren, dat dit aanzienlijke gevolgen heeft voor de uitvoering van de overeengekomen reisdiensten.

Aanvullende eisen bij het (in)reizen en op de bestemming

Houd u er rekening mee dat het land van bestemming aanvullende eisen kan stellen, zoals het tonen van een negatieve uitslag van een PCR test, een Covid-19vaccinatiebewijs, quarantainemaatregelen, het dragen van een mondkapje, afstandsmaatregelen, etc.. Dit komt voor risico van de reiziger. Houd u er ook rekening mee dat het openbaar leven is beperkt en verder kan worden beperkt. Reisdienstverleners kunnen eveneens aanvullende eisen stellen om de veiligheid te waarborgen of een wettelijke plicht na te leven.

U krijgt corona op reis of u vertoont symptomen?

Het risico ten aanzien van het oplopen van corona, het vertonen van symptomen en de maatregelen en kosten die daarmee gepaard gaan komen voor eigen risico van de reiziger. Mogelijk wordt dit niet gedekt door een (reis)verzekering. Waar nodig zullen wij u in dat geval hulp en bijstand verlenen.

Quarantaine bij terugkomst in Nederland

De Nederlandse overheid kan een quarantaineadvies of -verplichting hanteren wanneer u Nederland terug inreist.

De coronaclausule

Als je hebt geboekt na 4 oktober 2021 en wij kunnen de reis niet door laten gaan tijdens de winter van 2021/2022 , omdat wij de reis niet (veilig) uit kunnen voeren, dan geldt onderstaande clausule. De speciale corona-clausule is aanvullend op onze reisvoorwaarden.

De clausule:

 

Hé! Bedankt voor je interesse in een wintersport bedrijfsuitje met Ski Like a Pro!

 

Avi de Winter

+31(0)6 275 420 42 | avidewinter(at)skilikeapro.nl

‘Vraag hieronder een vrijblijvende offerte aan, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.’

 

 

    Je kunt hier meerdere opties selecteren

    HotelPensionAppartementenCateringserviceDriver serviceAppartement privéSki- en snowboardlessenVerhuurmateriaalLeuke activiteitenCoachingsessiesVluchten + transfersBusreisTreintickets

    Budget**Comfortabel***Luxe****Zeer luxe*****

    Groepssamenstelling, ski-/snowboardniveau, gewenst skigebied of aantal piste km. Vertel ons ook waar u vorige wintersport geweest bent en wat u toen wel en niet beviel.

     

    Venster sluiten

     

    Hé! Bedankt voor je interesse in een privé ski-/snowboardleraar van Ski Like a Pro!

    Avi de Winter

    +31(0)6 275 420 42 | info(at)skilikeapro.nl

    ‘Vraag hieronder naar onze tarieven en beschikbaarheid, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.’

    ‘Wist je trouwens al dat je ook je volledige reis op maat met accommodatie, skipas, vervoer en verhuur materiaal door Ski Like a Pro kunt laten verzorgen? Je krijgt bij het boeken van een accommodatie ook nog eens 10% korting op de privé-leraar!’

     

      Je kunt hier meerdere opties selecteren

      Groepssamenstelling, ski-/snowboardniveau, leeftijd van de groepsleden.

       

      Maatregelen van Ski Like a Pro

      • Wij houden ons aan de voorschriften van het RIVM en plaatselijke gezondheidsinstanties.
      • Ski- en snowboardlessen in kleine groepen van max. 8 pers. (en meestal zelfs max. 6 pers. zoals je van ons gewend bent).
      • We brengen je op de hoogte van de geldende maatregelen voor de start van de reis en tijdens de reis als er iets verandert.
      • 24/7 contactservice met reisleiding die ook in de Alpen aanwezig is in geval van nood.
      • Speciale coronaclausule voor onze reizen en diensten, zodat je geen enkel risico loopt.*

      Met de volgende maatregelen kun je rekening houden, maar de situatie kan snel wijzigen

      • Mondmaskers verplicht in rijen, skiliften en horeca. In Oostenrijk is een FFP2 mondmasker verplicht.
      • Vaste zitplaatsen in de horeca en geen statafels (mondkapje mag aan tafel af).
      • Corona toegangsbewijs verplicht in de horeca, skiliften en accommodaties.

      Dit kan gewoon zoals je gewend bent

      • Lekker skiën en snowboarden
      • Genieten van de schone berglucht
      • Wandelen
      • Heerlijke schnitzel , kaasfondue of pizza eten

      *Lees ook vooral de coronavirus update met de huidige annuleringsvoorwaarden voor annuleringen die te maken hebben met Corona en over hoe Ski Like a Pro
      omgaat met de coronacirsis en annuleringen.

       

      Hé! Bedankt voor je interesse in een wintersportreis met Ski Like a Pro!

      Avi de Winter

      +31(0)6 275 420 42 | avidewinter(at)skilikeapro.nl

      ‘Vraag hieronder een vrijblijvende offerte aan, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.’

       

        Je kunt hier meerdere opties selecteren

        HotelPensionChaletAppartementSki- en snowboardlessenPrivé-skileraarGidsVerhuurmateriaalLeuke activiteitenVluchten + transfersBusreisTreinticketsCateringserviceDriver serviceHousekeeping service

        Budget**Comfortabel***Luxe****Zeer luxe*****

        Groepssamenstelling, ski-/snowboardniveau, gewenst skigebied of aantal piste km. Vertel ons ook waar u vorige wintersport geweest bent en wat u toen wel en niet beviel.